Home »

 
 

Поняття МВОК

 
 

Масові відкриті онлайн-курси (MOOC) представляють собою інтерактивний курс спрямований на участь у великомасштабних інтерактивних освітніх курсах через відкритий доступ в Інтернет. На додаток до традиційних матеріалів таких як відео та друковані матеріали, MВОК надає інтерактивні можливості для користувачів, які дозволяють створити спільноту студентів, викладачів і тп. МВОК є останнім етапом розвитку в дистанційній освіті і які в даний час найчастіше використовують відкриті освітні ресурси.

Так як зміст лекцій може бути різним, дуже важливо, як оброблений курс і як він подається. Інформація надходить короткими порціями: відео розбиті на відрізки 8-12 хвилин, в яких обов’язковий стоп-кадр, щоб студент зафіксував ключові поняття. Швидкість засвоєння матеріалу можна контролювати самостійно. До уроків додаються додаткові навчальні матеріали: діаграми, графіки, таблиці. Зворотний зв’язок з викладачем – поштою або будь-яким іншим електронним способом. В кінці кожного блоку навчання – підсумкова робота чи тест.

Відмінність від інших онлайн курсів – у соціальній складовій. Студенти можуть спертися один на одного, обговорити складні моменти лекції на інтернет-форумах, за допомогою відеозв’язку або в будь-якому іншому форматі.
І MOOC, як правило, безкоштовні або умовно платні (на відміну від більшості традиційних онлайн-курсів). Деякі вузи припускають заробляти на тих випускників, які захочуть отримати реальні сертифікати поштою або здати очні іспити з пройденого курсу в університеті. Інші реалізують поки модель МООК без комерційної складової, просто в порядку експерименту.

У 2012 році завдяки кільком добре фінансованих проектів, пов’язаних з провідними університетами це – Coursera (https://www.coursera.org/), Udacity (http://www.udacity.com/), і EDX (https:// www.edx.org/). Інші проекти такі як Khan Academy, Peer-на-Peer університету (P2PU) і Udemy розглядаються як аналогічні MOOCs, але відрізняються від трьох вищевказаних в тому, що вони працюють поза системою університетів і в основному забезпечують індивідуальні заняття, завдяки чому студенти можуть проходити їх у своєму власному темпі. Однак Udacity відрізняється від Coursera і EDX в тому, що у нього немає календаря і розкладу. Практично студенти можуть почати курс в будь-який час.

За першими результатами, ринок онлайн-освіти тільки починає створюватися. Так, за перший рік своєї роботи проект Coursera який об’єднує курси від 33 елітних університетів США, включаючи Прінстон і університет Колумбії, набрав два мільйони слухачів. На некомерційний проект Гарвардського університету і Массачусетського технологічного інституту EDX записалися 370 тисяч студентів. А у компанії Udacity 155 тисяч віддалених студентів записалися тільки на один курс «Введення в основи штучного інтелекту».

This post is also available in: Russian